Aktiviteter for børn og familier

Læs her nedenfor om babysalmesang og minikonfirmander!

Alle fra vores sogne er velkomne. Der er ingen krav om, at man skal være døbt eller være medlem af Folkekirken for at kunne deltage.

Babysalmesang i Ravnkilde Kirke

I 2024 tilbyder vi igen babysalmesang for børn fra hele Nørlunds pastorat i alderen ca. 2-12 måneder.

Vi starter torsdag d. 4. april kl. 10.30, og fortsætter i hele april
og maj.

Vi ses til en fin og hyggelig stund med sansesange og musik, let bevægelse, rasleæg, bobler, tørklæder og nærvær i Ravnkilde kirkes stemningsfulde rammer.

Tilmelding til kirkesanger Camilla Hyttel på mail: camilla.hyttel@gmail.com.

Det er gratis at deltage.

Minikonfirmand

Minikonfirmand er for alle i 3. klasse på Haverslev skole, Ravnkilde Børneunivers og Gregers Krabbe Friskolen i Aarestrup.

Til minikonfirmand skal vi :

rundt i kirken og se alle hjørner og kroge
høre spændende historier fra Bibelen og lave små skuespil
på opdagelse på kirkegården
være kreative - synge, lege, tegne, klippe, klistre m.m.
hygge, snakke, grine og have lidt at spise hver gang

Du får en indbydelse gennem skolen.

For 3. klasse fra Aarestrup bliver det på tirsdage fra kl. 12.30 til kl. 14.00 på friskolen og i kirken. Første gang er tirsdag d. 2. april.

For 3. klasse fra Haverslev og Ravnkilde bliver det på torsdage fra kl. 14.30 til 16.00 i Sognets Hus i Haverslev og i kirken. Første gang er torsdag d. 4. april.

For at høre nærmere om minikonfirmand kan du kontakte underviser Heidi Bunk Sørensen, tlf. 61 54 84 30 eller mail: heidibunksorensen@me.com.

Musik & Kultur

Kristendommen og vores kultur er tæt forbundet. Kirken er fantastisk rum for koncerter med mere.

Gudstjenester

Gudstjenesten er for alle. Børn, voksne og os der er blevet lidt ældre. Ofte er der kaffe efter gudstjenesten