Aarestrup-Haverslev Kirkekor

Aarestrup-Haverslev Kirkekor er et 4-stemmigt voksenkor bestående af ca. 25 – 30 sangere, ligeligt fordelt mellem herre og damestemmer.

Alle stemmetyper er meget velkomne i koret. Der kræves ikke nodekendskab, men man skal kunne synge rent og korerfaring er en fordel. Koret øver hver mandag aften kl. 19.00 – 21.00 i Sognets Hus i Haverslev. Undervejs i korprøven er der fælles kaffepause, og aftenerne rundes af med fællessang fra højskolesangbogen.

Koret har tidligere sunget både Carl Nielsens korværk ”Fynsk Forår” og N.W. Gades Elverskud og har derudover bl.a. opført det nyskrevne værk ”Sprækker i virkeligheden” med tekst af Lisbeth Smedegaard Andersen og musik af Henrik Thorngaard, og i 2023 sang koret et miniuddrag af Mozarts opera ”Tryllefløjten”.

Koret medvirker desuden nogle gange om året ved særlige musikgudstjenester i kirkerne. I denne nye sæson 2023-24 er der igen planlagt en række spændende projekter, bl.a. en kordag d. 7. oktober sammen med kirkekoret i Øster Hornum. Komponist, organist og korleder Erling Lindgren er indbudt til at komme og indstudere en række korsatser med korene, og dagen rundes af med en værkstedskoncert i Øster Hornum kirke kl. 15.00.